Pengiraan Upah Kerja Mengecat Rumah 2016

Advertisement
Pengiraan upah mengecat rumah pada 2016 perlu anda pahami supaya proses pengubahsuaian rumah boleh tahu kos yang diperlukan. Tetapi mendapat tukang cat murah dan profesional cukup sukar ? Upah yang terlalu mahal akan menjadikan kita rugi ? Dan juga seorang tukang cat amatur boleh salah dalam memilih pilihan warna cat sehingga rumah tidak kelihatan cantik dan comel.

Tips Memilih Tukang Cat Rumah

1. Upah Tukang Cat Selaras Dengan Perkhidmatan / Hasil

Upah mengecat rumah harus sesuai dengan perkhidmatan yang disediakan iaitu cat rumah kelihatan cantik dan selesa. Anda boleh bandingkan gaji tukang cat yang berada dalam bandar anda seperti Selangor, Ipoh, Seremban, Johor Bahru, Sungai Petani dan bandar-bandar lain di Malaysia.

Upah Kerja Mengecat Rumah 2016


2. Tukang cat rumah yang baik adalah seseorang yang mempunyai pengalaman bekerja lebih dari 5 tahun dalam pembinaan dan pengubahsuaian rumah. Mengecat rumah adalah kerja yang menentukan dalam keselesaan dan keindahan.

3. Pilihlah tukang cat yang dekat dengan rumah Anda, hal ini akan membuat upah kerja mengecat rumah menjadi lebih murah. Ramai tukang cat rumah profesional adalah berada di Kuala Lumpur, Selangor dan Negeri Sembilan.

4. Berkomunikasi dengan mudah. Pelukis yang baik adalah mudah untuk berkomunikasi dan menjaga masalah yang akan timbul dalam proses pembinaan atau pengubahsuaian rumah. 



5. Tukang mengecat rumah harus memenuhi memenuhi tarikh akhir pekerjaan yang telah dipersetujui, jika ia berlalu tempoh yang ditetapkan maka tanpa bayaran tambahan..

Pengiraan Upah Kerja Mengecat Rumah 2016

Berikut pengalaman kami tentang upah tukang cat rumah :

1. Upah mengecat rumah teres setingkat end lot size 20x60 = RM2.000, Nippon Paint weatherbond

2. Upah mengecat rumah dalam masa 10-15 hari = RM5.000 – RM6.000, cat jenis PAR Supermatt warna putih untuk dinding dan siling rumah. Cat PAR Weathercoat untuk dinding luar rumah. Cat varnish Timbercoat 101 untuk tingkap dan pintu rumah.

13 Responses to "Pengiraan Upah Kerja Mengecat Rumah 2016"

  1. Great Post.
    First Telugu contains telugu political news, latest news in telugu, telugu film news, Tollywood news, ap news, telangana news, movie trailers and movie reviews.

    BalasPadam
  2. Saya seorang mengecat rumah.saya pengalaman lebih kurang 3tahun lebih.saya mahir dalam bidang mengecat.masa my year 17 tahun.saya sudah ikut my father mengecat rumah.sampai sekarang.tumpang promote ye boss...my number 01137120362..Aral selangor and kl sahaja.untuk perhimatan mengecat rumah.faizal nama saya

    BalasPadam
  3. Saya seorang mengecat rumah.saya pengalaman lebih kurang 3tahun lebih.saya mahir dalam bidang mengecat.masa my year 17 tahun.saya sudah ikut my father mengecat rumah.sampai sekarang.tumpang promote ye boss...my number 01137120362..Aral selangor and kl sahaja.untuk perhimatan mengecat rumah.faizal nama saya

    BalasPadam
  4. Saya seorang mengecat rumah.saya pengalaman lebih kurang 3tahun lebih.saya mahir dalam bidang mengecat.masa my year 17 tahun.saya sudah ikut my father mengecat rumah.sampai sekarang.tumpang promote ye boss...my number 01137120362..Aral selangor and kl sahaja.untuk perhimatan mengecat rumah.faizal nama saya

    BalasPadam
  5. Telugu70mm.com provides Latest Telugu movie reviews, Telugu movie news and Telugu political news, and other related news @ www.telugu70mm.com

    BalasPadam
  6. wei banyaknya iklan dalam iklan, ingatkan banyak costomer, apapun all the best

    BalasPadam
  7. spesilis tukang cat berpengalaman 10 tahun sila call 0146280053 kami jamin harga berpatutan kerja terbaik

    BalasPadam
  8. Kerja cat harga berpatutan..
    Untk maklumat lanjut sila call /whtsaapp contact number ni 0172971174

    BalasPadam
  9. Kerja cat harga berpatutan..
    Untk maklumat lanjut sila call /whtsaapp contact number ni 0172971174

    BalasPadam
  10. Wow great work with affordable rates..Generally, a new esteemed Translation company might get ones translations made by local sound system having great fluency in various involved with assembling your shed.

    BalasPadam
  11. Assalamualaikum..syarikat kami menyediakan khidmat binarumah mampu milik dan kerja2 renovation,wiring,plumbing..jika perlukan khidmat kami boleh wasap atau hubungi 0196373238

    BalasPadam
  12. Gila apa nak cat ambik masa lama baru siapkan sampai 10-15hari. Kami siapkan.double storey corner pun ambik masa 4 hari siap semuanya..

    www.pakarcatdinding.com

    BalasPadam
  13. Assalamualaikum.. saya berpengalaman mengecat hampir 17 tahun./ skim cout dinding. harga berpatutan hubungi saya 0182902966 (muswanto)

    BalasPadam